Hoe word je een Google Ads Certified Professional?

Google Ads certificeringen tonen uw kennis in PPC en kunnen uw carrière verbeteren. Lees meer over hoe deze certificeringen werken en tips over hoe u gecertificeerd kunt worden!

Google Ads is een essentieel onderdeel van elke digitale marketingstrategie. Om adverteerders te helpen het platform te begrijpen en succesvollere campagnes op te zetten, heeft Google zijn eigen certificeringsprogramma opgezet: “Google Ads-certificeringen”. In dit artikel gaan we onderzoeken hoe deze werken-en wat je nodig hebt om gecertificeerd te worden!

Zowel een traditionele manier als een snelle snelkoppeling.

Hoe word je een Google Ads Certified Professional?

Wat is een Google Ads Certificering?

Google certificaties zijn een geweldige manier om je kennis van en inzicht in het Google Ads platform aan te tonen. Ze zijn bedoeld voor iedereen die meer carrièremogelijkheden in digitale marketing wil.

Momenteel biedt Google 6 certificeringsprogramma’s aan in de categorie Google Ads (Google SkillShop Platform):

  • Google Ads Search certificering
  • Google Display Ads certificering
  • Shopping Ads certificering
  • Google Video Ads certificering
  • Meten van Google Ads campagnes
  • Google Apps certificering

Waarom zou je een Google Ads certificaat halen?

Om te beginnen is het behalen van een certificaat een effectieve manier om de ins en outs van Google Ads te leren. Elke certificering vereist dat je slaagt voor een test over basisconcepten en meer geavanceerde kennis over hoe het allemaal werkt in dit advertentieplatform. De voordelen houden hier echter niet op – door te laten zien dat je vaardigheden up-to-date zijn met wat er op het werk wordt verwacht, onderscheid je jezelf van andere kandidaten.

De vraag naar digitale marketeers met Google Ads ervaring is groter dan het aanbod, wat betekent dat je een nog groter voordeel hebt ten opzichte van je concurrentie.

Een certificaat van Google helpt je om je te onderscheiden van de rest.

Zelfs als u ervoor kiest om u op verschillende gebieden te concentreren, zal het versterken van uw profiel met algemeen erkende certificaten duidelijk aantonen dat u een soort persoon bent die zijn vaardigheden in de loop van de tijd wil ontwikkelen. Je intentie om te leren en bewezen staat van dienst van je leertraject is veruit het belangrijkste aspect dat je als kandidaat evalueert door potentiële werkgevers.

Bovendien, Google Ads certificeringen zijn vereist als u streeft naar Google Partners badge te krijgen. U moet ten minste twee gecertificeerde personen om te voldoen aan Google Partners programma-eisen en een Google Partner te worden.

Google-Ads-certificaatantwoorden

Hulpgids om de Google Ads certificaten te behalen

De vragen en antwoorden van het certificerings examen. 6 certificeringsprogramma’s in 1 pakket. Alle mogelijke echte examenvragen met 100% correcte en geverifieerde antwoorden. Laatste update.


Hoe word ik Google Ads Certified [traditionele manier]?

Het behalen van een Google Ads certificaat is geen raketwetenschap. Iedereen kan verdienen Google Ads certificaat. Als u besluit om het volgens de traditionele manier te doen, zijn er een aantal stappen die u moet volgen.

Maak een Google SkillShop account aan.

Om uw certificeringstraject te beginnen, moet u eerst een gratis Google SkillShop-account aanmaken. Meld u gewoon aan met uw Google-account en u krijgt toegang tot alle certificeringsprogramma’s en leermateriaal dat daar beschikbaar is.

Kies Google Ads certificatie programma.

Zoals hierboven vermeld, zijn er momenteel zes verschillende Google Ads certificeringsprogramma’s. Elk richt zich op verschillende gebieden van PPC marketing. Laten we een kort overzicht maken.

  • Google Display Ads certificering. Dit programma richt zich op Display Netwerk advertenties. Je leert Google Display Ads te beheren en begrijpt de basis en geavanceerde concepten van hoe Display ads werken. Samen met Search-advertenties vormt dit programma de kern van Google Ads. Andere programma’s (Apps, Shopping, Video en Measurement) kunnen worden beschouwd als meer geavanceerde, niche certificeringen.
  • Google Search Ads certificering. Een van de belangrijkste Google Ads certificeringen die u zal leren hoe te beheren, te optimaliseren en succesvolle reclamecampagnes op Google Search Network uit te voeren. Ik zou aanraden om uw leerpad te beginnen van Google zoekadvertenties certificering of/en display advertenties certificering programma’s.
  • Google Ads Measurement certificering toont uw inzicht in meetoplossingen om de prestaties van uw reclamecampagnes efficiënt bij te houden, te controleren en te meten. Dit certificeringsprogramma is technischer van aard en vereist mogelijk enige vaardigheden op het gebied van webontwikkeling.
  • Google Ads Applications certificering. Dit programma richt zich op Google apps campagnes. App reclame heeft een aantal specifieke kenmerken, leert u de basis en vrij geavanceerde praktijken van Google Apps campagnes.
  • Google Shopping Ads certificering. Er bestaat geen twijfel over dat PPC campagnes een groot deel uitmaken van elk e-commerce bedrijf. Begrijpen hoe Shopping Ads werken en hoe je shopping campagnes optimaliseert om de best mogelijke ROI te behalen is een zeer belangrijke vaardigheid in digitale marketing.
  • Google Video Ads certificering. Tot slot behandelt de Video Ads certificering de best practices van video advertising. U zult vertrouwd raken met verschillende video-advertentieformaten, hoe u video-campagnes kunt beheren en optimaliseren.

Hoe bereid je je voor op Google Ads examens?

Wanneer u lessen hebt voltooid, kunt u een kennistoets afleggen. Deze beoordelingen zijn optioneel, maar kunnen laten zien op welke punten u zich kunt verbeteren. Zorg ervoor dat u de belangrijkste concepten begrijpt en hoe ze in de praktijk werken. Veel certificeringsexamenvragen zijn gebaseerd op de praktijk. En dat is de belangrijkste reden waarom het voor beginners een hele uitdaging kan zijn. Je moet de praktische aspecten van het beheren van Google advertentiecampagnes begrijpen en enige ervaring hebben met het werken met Google Ads platform.

Vertrouwd raken met certificatie-examenvragen voordat je het examen aflegt, is ook een goede optie. We zullen het hier binnenkort over hebben.

Slaag voor de examens en verdien je Google Ads certificaat.

U bent nu klaar om uw Google Ads examens af te leggen! De specifieke kenmerken van het examen zullen variëren afhankelijk van welke certificering u zoekt.

Je kunt een Google Ads examen zo vaak maken als je nodig hebt om te slagen. Er is echter maar één poging per dag toegestaan en 24 uur tussen pogingen zodat het systeem niet misbruikt wordt door mensen die meerdere examens tegelijk proberen!

Na het slagen voor het examen krijg je onmiddellijk je certificaat. U kunt al uw prestaties zien onder uw profiel in Google SkillShop. Je kunt je certificaat downloaden, delen of zelfs openbaar maken via een speciale link.

Een Google Ads certificering is 1 jaar geldig. Je moet het examen opnieuw afleggen om je certificaten te vernieuwen (examenvragen zullen niet hetzelfde zijn).

Nu, het minder mooie deel van Google Ads examens.

Als iemand die al deze certificeringen in de afgelopen 7 jaar heeft gevolgd, ook trainingen heeft gegeven en lesmateriaal heeft voorbereid, wil ik enkele valkuilen van Google Ads certificeringsexamens delen.

  • Google Ads certificeringsexamens bevatten technische fouten. Het is en het was altijd het geval met Google Ads examens. Sommige vragen hebben dubbele opties (2 dezelfde antwoord optie maar je moet er een kiezen). Sommige vragen hebben geen correct antwoord in de test backend (het maakt niet uit wat je kiest het zal worden gemarkeerd als fout). Problemen met de opmaak. Bijvoorbeeld, u kunt slechts één optie kiezen wanneer 2 opties correct zijn. Eerlijk gezegd zullen deze problemen waarschijnlijk geen invloed hebben op het al dan niet slagen voor het examen, aangezien ze minder dan 1-2 % van alle mogelijke vragen betreffen. Maar ze kunnen wel vervelend zijn.
  • Misleidende vragen. Zoals gezegd, een groot deel van de Google Ads certificatie-examenvragen zijn praktijkgerichte scenario’s. Veel professionele marketeers zijn het erover eens dat wat in theorie waar is, in de praktijk niet altijd de beste oplossing is. Dat zou een reden kunnen zijn waarom zelfs ervaren marketeers worstelen met sommige basisvragen. Ze zijn gewoon te algemeen of hebben meer details nodig om correct te beantwoorden. Een correct antwoord op meerdere Google Ads certificeringsvragen zou moeten zijn: “Nou, dat hangt ervan af”. Uiteraard is die optie er niet.
  • Sommige vragen klinken erg zelfpromotioneel. Ik begrijp dat Google zijn diensten moet promoten. Maar ik betwijfel of examenvragen daar geschikt voor zijn.

Gezien deze aspecten zou ik overwegen om de antwoordenlijst te gebruiken bij het behalen van Google Ads certificeringen.

Hoe word ik Google Ads Certified [snelle manier]?

Er zijn verschillende geldige redenen waarom u examenantwoordbladen zou kunnen gebruiken vóór of zelfs tijdens het certificatie-examen. Hier zijn er enkele:

  • Van slagen voor het examen zelf leer je niets. Je vaardigheden zijn belangrijk, niet hoe moeilijk of gemakkelijk het examen was toen je het aflegde. Het is geen training. Je zult geen spieren opbouwen door examens te maken.
  • U bent een expert of een professionele marketeer en u hoeft alleen maar uw certificaten elk jaar te vernieuwen. Ik zie geen reden om uren te besteden aan het beantwoorden van basisbegrippen in dit geval.
  • Je moet aan overdreven eisen voldoen die niet altijd relevant zijn. Ik heb te veel aanbiedingen gezien wanneer een bedrijf van potentiële kandidaten eist dat ze Google Ads-certificaten hebben wanneer ze een junior SEO-specialist, copywriter of zelfs administratief medewerker inhuren. In de meeste gevallen zullen ze nooit in aanraking komen met Google Ads platform of PPC campagnes.
  • Je wilt gewoon examenstress elimineren, en vertrouwd raken met examenvragen voordat je het examen aflegt. Eigenlijk noem ik deze leermethode omgekeerd leren. Het kennen van examenvragen voordat je aan de cursus begint kan je een goed begrip geven van de belangrijkste punten waar je je het meest op moet richten. Het kan je leerefficiëntie verbeteren. Vooral in deze gevallen waarin het meeste lesmateriaal op video is gebaseerd.

U kunt alle mogelijke Google Ads certificeringsexamenvragen met 100% correcte en geverifieerde antwoorden hier downloaden:

Google Ads Certificaties: Veelgestelde vragen

Dit zijn enkele van de meest voorkomende vragen die mensen stellen over Google Ads certificeringen.

  • Wanneer verlopen Google Ads-certificeringen?
  • Is een Google Ads certificaat gratis?
  • Zijn Google Ads certificeringen waardevol?
  • Hoeveel verdienen Google Ads Specialisten?
  • Hoe word ik een expert voor Google Ads?

Verlopen Google Ads Certificaties?

Ja, uw Google Ads Certificeringen verlopen. Ze zijn slechts een jaar geldig vanaf de datum dat je slaagt voor elk respectievelijke examen en ze zullen niet meer verschijnen in SkillShop zodra deze periode is verstreken als het niet wordt verlengd voor die tijd! Google Ads examens worden regelmatig bijgewerkt, dus je moet verwachten dat het examen na 1 jaar anders zal zijn.

Zijn Google Ads certificeringen gratis?

Alle Google Ads Certificaties zijn gratis. Raak niet in de war door sommige oude artikels of posts over AdWords examens (Google Ads werd vroeger aangeduid als AdWords). De tijden waar je 50 USD per AdWords examen moest betalen zijn voorbij. Alle certificatie programma’s beschikbaar in Google SkillShop zijn nu gratis.

Zijn Google Ads certificeringen waardevol?

Google Ads certificeringen in Google SkillShop zijn algemeen erkend. Het is een officiële Google certificering aan het einde. En de enige door Google ondersteunde certificering op Google Ads gebied. Hoewel we verschillende meningen kunnen hebben over hoe specifiek en waardevol ze zijn, het belangrijkste is dat ze je mindset aantonen om te leren en te verbeteren in de loop van de tijd.

Hoeveel verdienen Google Ads Specialisten?

Dit bedrag varieert op basis van ervaring, bedrijf en specifieke locatie. De onderkant van het bereik is $ 40K. De bovenkant van het bereik is $ 120K. Het gemiddelde salaris van iemand die werkt in dit gebied volgens Glassdoor was $ 70K en ze zeiden dat als ik besloot mijn dienst te verkopen door het opstarten van op eigen digitale marketing bureau dan de inkomsten zou variëren op basis van hoeveel campagnes te beheren, enz., maar er zijn ook andere opties beschikbaar, zoals het opladen van percentage advertentie-uitgaven plus maandelijkse kosten wat meer flexibiliteit betekent.

Hoe word ik een expert voor Google Ads?

Slagen voor Google AdWords-examens maakt u nog geen Google Ads-specialist. Je moet ervaring opdoen met het beheren van campagnes die specifieke marketingdoelen proberen te bereiken. Alleen door uw vaardigheden te verbeteren en voortdurend bij te leren kunt u een specialist in online reclame worden.

Wat zijn veel voorkomende banen voor Google Ads professionals?

Sommige functies die relevant zijn voor Google Ads certificeringen zijn alle niveaus van PPC Specialist, Google Ads specialisten, Digital Marketeers, Bloggers, E-commerce marketeers, Content marketing specialist en anderen. Meestal zijn al deze rollen een deel van marketing team en werken samen om de best mogelijke resultaten voor het bedrijf of klanten te bereiken.

De digitale marketing specialist is een meer generieke positie die zoekmachine optimalisatie (SEO), sociale media, content creatie en betaalde advertenties kan behandelen.

PPC-specialisten beheren meestal specifieke PPC-campagnes. Google Ads Specialisten zijn veelgevraagd, en het is gemakkelijk te zien waarom. Deze specialisten werken bij een agentschap als een mid-level werknemer rapportage direct onder de account manager die de algemene strategie behandelt voor hun klantrelaties!

Conclusie

Google Ads certificering kan een waardevolle aanvulling zijn op uw cv of sociale profiel.  Dit certificeringsprogramma is een van de meest vertrouwde en algemeen erkende certificering in Digital Marketing en PPC veld.

Of u nu op zoek bent naar een Digital marketeer carrière of op zoek bent om uw digitale agentschap bedrijf te starten deze certificaten zijn zeker de moeite waard toe te voegen.

Als u wat tijd wilt besparen bij het voorbereiden en slagen voor Google Ads examens overweeg dan om Google Ads certificatie examen antwoorden te raadplegen voordat u het examen aflegt.

Wat nu?

Nadat u de Google Ads-certificering hebt behaald en enige ervaring hebt opgedaan met het beheren van advertentiecampagnes, kunt u overwegen om u op meer specifieke gebieden te laten certificeren. Google SkillShop biedt Google Marketing Platform-certificeringen aan die zijn toegesneden op gevorderde marketeers die meerdere campagnes beheren.

Gerelateerde links:

Hulpgids om de Google Ads certificaten te behalen

Hulpgids om de Google Analytics certificaten te behalen

Google Ad Search-certificering Praktijktest – Antwoorden met uitleg

Hulpgids om de Google Certificering voor Basisprincipes van online marketing

Basisprincipes van online marketing [Antwoorden on 26 modules]

Google Search Ads-Certificering [Kennistest antwoorden]

Google Ads Measurement [Kennistest antwoorden]

Google Ads – Video Certificering [Kennistest antwoorden]

Is de Google Analytics Individual Qualification jouw tijd waard?