Antwoorden: Google Ads Measurement-assessment

Antwoorden op het Google Ads Measurement-certificering. Alle mogelijke echte examenvragen met 100% correcte en geverifieerde antwoorden. Download onderstaand bestand als je alle mogelijke examenvragen met antwoorden en gratis updates nodig hebt.

Mogelijk bent u geïnteresseerd in onze speciale aanbieding met antwoorden op ALLE certificeringsexamens voor Google Ads-categorieën. Alles in één pakket. Raadpleeg hier ons aanbod - Google Ads Roll.





Hieronder vindt u enkele vragen uit het eigenlijke certificeringsexamen. Maak kennis met de examenvorm.

Wat is een goede omschrijving van verbeterde conversies voor web?

  • Deze functie gebruikt Google Analytics zodat u effectiever kunt bieden.
  • Deze functie gebruikt gegevens van derden zodat u effectiever kunt bieden.
  • Deze functie gebruikt gehashte first-party gegevens zodat u effectiever kunt bieden.
  • Deze functie gebruikt gegevens van derden zodat u uw conversies nauwkeuriger kunt meten.

U controleert het campagnerapport in uw Google Ads-account. U ziet dat na de implementatie van tags voor het bijhouden van conversies voor uw website, ten minste 2 van uw advertenties meer dan 100 view-through-conversies hebben gegenereerd. Welke actie kan op basis van deze informatie worden beschouwd als een view-through-conversie?

  • Een view-through-conversie vindt plaats als een klant uw advertentie ziet en er geen interactie mee heeft, maar later wel een conversie op uw site afrondt.
  • Een view-through-conversie vindt plaats als een klant uw advertentie ziet en er interactie mee heeft, maar daarna geen conversie op uw site afrondt.
  • Een view-through-conversie vindt alleen in de winkel plaats. De klant hoeft hierbij geen interactie te hebben met uw advertentie.
  • Een view-through-conversie vindt plaats als er alleen conversies zijn van browsers die geen cross-site cookies toestaan.

Een marketingstrateeg is geïnteresseerd in doel-ROAS-biedingen. Hoe kan het reclamebureau deze biedstrategie omschrijven?

  • De biedstrategie Doel-ROAS brengt een laag bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een hoge waarde oplevert.
  • Deze biedstrategie gebruikt historische en geüploade gegevens om de waarde van een conversie te bepalen als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze advertenties automatisch aan voor een maximaal rendement.
  • De biedstrategie Doel-ROAS brengt een hoog bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een lage waarde oplevert.
  • Deze biedstrategie analyseert en voorspelt op intelligente wijze de waarde van een potentiële conversie als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze zoekopdrachten automatisch aan voor een maximaal rendement.

Stel dat u in Google Ads de conversiegegevens van uw advertentiecampagne in het zoeknetwerk van Google analyseert. U wilt weten welke gevolgen veranderingen in het attributiemodel hebben op de rapportage van conversies. Welk rapport zou u gebruiken om aan die informatie te komen?

  • Het rapport Attributie
  • Het rapport Campagnes
  • Het rapport Klikanalyse
  • Het rapport Conversies

De eigenaar van een bedrijf krijgt voldoende verkeer van hun advertenties, maar niet genoeg conversies. Wat kan de eigenaar doen om het conversiepercentage te verbeteren?

  • Meer algemene zoekwoorden gebruiken
  • Campagnebudgetten verlagen
  • Meer uitgesloten zoekwoorden toevoegen
  • De advertenties uitzetten om het verkeer te stoppen

Op welke manier zijn adverteerders gebaat bij de AI van Google?

  • De AI van Google vervangt analyse-oplossingen.
  • De AI van Google kan prestaties in realtime verbeteren.
  • De AI van Google beperkt het aantal conversies in het zoeknetwerk.
  • De AI van Google kan marketinginzichten tot een minimum beperken.

Wat zijn 2 voordelen van de pagina Aanbevelingen in uw Google Ads-account voor de prestaties van uw campagnes? Kies 2 antwoorden.

  • De pagina Aanbevelingen kan uw budget verhogen als u ervoor kiest aanbevelingen automatisch toe te passen.
  • De pagina Aanbevelingen kan u informeren over nieuwe functies en trends in de producten en services van Google.
  • De pagina Aanbevelingen kan uw budget maximaliseren door biedingen en zoekwoorden te verbeteren.
  • De pagina Aanbevelingen kan de hoeveelheid tijd en moeite vergroten die u besteedt aan de optimalisatie van uw campagnes.

Hoe kunt u attributie beschrijven in de context van de reclamebranche?

  • Bij attributie bepaalt u hoeveel credits u aan een klant toekent voor een doorverwezen klant.
  • Bij attributie bepaalt u hoeveel conversietegoed aan elke stap van een proces moet worden toegewezen.
  • Bij attributie bepaalt u hoeveel kosten er voor elk kanaal nodig zijn.
  • Bij attributie bepaalt u de kosten van elke component in een marketingcampagne.

Welke 3 factoren zijn van invloed op het conversievolume, naast de conversievertraging? Kies 3 antwoorden.

  • Wijzigingen in advertenties
  • Wijzigingen in het attributiemodel
  • Wijzigingen in concurrentie of seizoenstrends
  • Wijzigingen in het verschillenmodel
  • Wijziging van de standaardbrowser

Welk platform is geschikt voor gegevens op basis van gebeurtenissen in plaats van sessies?

  • U kunt het best Conversies bijhouden van Google Ads gebruiken.
  • U kunt het best Universal Analytics gebruiken.
  • U kunt het best Google Analytics 4 gebruiken.
  • U kunt het best de klassieke versie van Google Analytics gebruiken.

Hoe stelt u de waarde van een online conversieactie in?

  • U wijst een waarde van $200 toe als de gemiddelde waarde van een lead $20 is.
  • U moet altijd een waarde van $1 instellen, ongeacht de waarde van de lead.
  • U moet altijd een waarde van $0 instellen, ongeacht de waarde van de lead.
  • U wijst een waarde van $20 toe als de gemiddelde waarde van een lead $20 is.

Hoe moeten marketeers hun campagnes evalueren?

  • Controleren of het volledige budget voor de campagne is gebruikt of slechts een gedeelte daarvan
  • Zich richten op de slechtst presterende advertenties, de frequentie ervan beperken en de advertenties daarna opnieuw evalueren
  • Een analyse uitvoeren van de lifetime value om te bepalen wat het effect is op statistieken voor merkimpact
  • Controleren of het resultaat beter of juist minder is dan een specifieke doelstelling

Een marketeer wil de aanmeldingen voor de nieuwsbrief over een product op hun website bijhouden. Welk type conversieactie is dit?

  • Aankoop
  • Lead
  • Paginaweergave
  • App-installaties

Een marketingmanager wil de strategie Aantal conversies maximaliseren uitproberen. Hoe werkt deze biedstrategie?

  • De strategie probeert een gemiddeld rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te behalen dat gelijk is aan een gewenst doel.
  • Dit is de veiligste biedstrategie voor alle bedrijven die hun biedingen willen optimaliseren.
  • De strategie gebruikt machine learning om binnen een dagbudget zoveel mogelijk conversies te genereren.
  • De strategie beperkt automatisch conversies die niet aansluiten op een gewenste biedstrategie.


Examen doen is geen training. Meerdere pogingen zullen je niet sterker maken.

Slaag binnen enkele minuten voor de certificeringsexamens met onze antwoordlijsten. En focus op het verbeteren van je praktische vaardigheden.



Op welke 2 manieren kunt u de campagneprestaties verbeteren met de pagina Aanbevelingen in uw Google Ads-account? Kies 2 antwoorden.

  • U kunt kennismaken met nieuwe functies en trends in de producten en services van Google.
  • U kunt meer tijd en moeite steken in de optimalisatie van uw campagnes.
  • U kunt uw budget verhogen als u ervoor kiest aanbevelingen automatisch toe te passen.
  • U kunt uw budget maximaliseren door biedingen en zoekwoorden te verbeteren.

Hoe kan de functie Verbeterde conversies voor leads worden beschreven?

  • De functie vereist opslag van de Google Click ID (GCLID).
  • De functie gebruikt gegevens van derden.
  • De functie gebruikt gehashte first-party gegevens.
  • De functie vereist aanpassing van het systeem voor klantrelatiebeheer (CRM).

Volgens welk proces werkt data-driven attributie?

  • Data-driven attributie geeft voorrang aan specifieke contactpunten en past statische logica toe om een constante waarde toe te kennen aan een contactpunt in een conversiepad.
  • Data-driven attributie kent op willekeurige wijze credits toe en kan een impact hebben op optimalisaties, met name bij gebruik van gegevens op basis van automatisch bieden.
  • Data-driven attributie maakt gebruik van de historische gegevens van uw account om conversiecredits toe te kennen aan de meest impactvolle contactpunten van advertenties in Zoeken, YouTube en Display.
  • Data-driven attributie gebruikt land- of regiospecifieke gegevens om conversiecredits toe te kennen aan diverse consistente contactpunten van advertenties binnen het zoeknetwerk.

Op welke van de volgende manieren kan de strategie Aantal conversies maximaliseren worden beschreven?

  • Aantal conversies maximaliseren gebruikt machine learning om zoveel mogelijk conversies te genereren binnen een bepaald dagbudget.
  • Aantal conversies maximaliseren beperkt automatisch conversies die niet aansluiten op een gewenste biedstrategie.
  • Aantal conversies maximaliseren is de veiligste biedstrategie voor alle bedrijven die hun biedingen willen optimaliseren.
  • Aantal conversies maximaliseren probeert een gemiddeld rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te behalen dat gelijk is aan een gewenst doel.

Hoe wordt een interactie op een website of in een app genoemd in Google Analytics 4?

  • Incident
  • Conversie
  • Doel
  • Gebeurtenis

Wat moet u eerst doen als u Conversies bijhouden wilt instellen?

  • Vraag eerst bij uw webbeheerder een codefragment aan en voeg het toe aan uw website voor iedereen die u wilt bijhouden.
  • Stel eerst een conversieactie in Google Ads in om consumentenacties te meten die voor u waardevol zijn.
  • Pas eerst de tag aan voor uw website of app nadat u de tag heeft aangevraagd bij uw webbeheerder.
  • Voeg eerst een tag voor het bijhouden van conversies toe aan uw website of app nadat u deze heeft aangepast in Google Ads.

Een klant is op zoek naar een plek om iets te eten in Florence, waar u een restaurant heeft met de naam Ristorante Abigaille. De klant voert elk van deze zoekopdrachten uit: ‘restaurant toscane’, ‘restaurant florence’, ‘3-sterrenrestaurant florence’ en ‘3-sterrenrestaurant abigaille florence’. De klant vindt daarna uw restaurant door op uw advertenties te klikken. De klant selecteert uw advertentie die verscheen bij de zoekopdracht ‘3-sterrenrestaurant abigaille florence’ en reserveert een tafel. Aan welk zoekwoord wordt de conversie toegeschreven als het data-driven attributiemodel wordt gebruikt?

  • Het eerste zoekwoord krijgt 100% van de credits voor de conversie, omdat de conversie wordt toegeschreven aan het eerste zoekwoord.
  • Elk zoekwoord krijgt een aandeel aan de credits volgens de bijdrage van het zoekwoord aan de conversie, omdat de conversie naar verhouding aan elk zoekwoord wordt toegeschreven.
  • Het laatste zoekwoord krijgt 100% van de credits voor de conversie, omdat de conversie wordt toegeschreven aan het laatste zoekwoord.
  • Elk zoekwoord krijgt een gelijk aandeel aan de credits ( 25%) voor de conversie, omdat de conversie in gelijke mate aan elk zoekwoord wordt toegeschreven.

Wat gebeurt er met een campagne als deze wordt geoptimaliseerd door de AI van Google?

  • De campagne gebruikt op regels gebaseerde attributie en software om door de AI gewenste resultaten te behalen. Met deze resultaten kan het proces worden beïnvloed en wordt optimalisatie van de resultaten voorkomen.
  • De campagne gebruikt data-driven attributie om taken te automatiseren. Het proces beschikt over alle benodigde gegevens.
  • De campagne gebruikt AI en machinelearning-technologie om te voorspellen wat het beste conversieresultaat oplevert. Deze informatie wordt gebruikt om bijvoorbeeld biedingen en advertentiemateriaal te optimaliseren.
  • De campagne gebruikt standaardtaken en daarna software om deze taken te automatiseren en het proces beschikt over alle benodigde gegevens.

Wat wordt in de advertentiewereld bedoeld met de term attributie?

  • Attributie is het proces waarbij u de kosten bepaalt van elke component in een marketingcampagne.
  • Attributie is het proces waarbij u bepaalt hoeveel kosten er voor elk kanaal nodig zijn.
  • Attributie is het proces waarbij u bepaalt hoeveel credits u aan een klant toekent voor een doorverwezen klant.
  • Attributie is het proces waarbij u bepaalt hoeveel conversietegoed aan elke stap van een proces moet worden toegewezen.

Een marketeer heeft een tag voor het bijhouden van conversies toegevoegd aan een landingspagina op de website van hun bedrijf. Tijdens de analyse van aankoopgegevens vindt de marketeer dubbele conversies. Hoe kan de marketeer de dubbele conversies verwijderen?

  • De marketeer kan de gebeurtenistag aanpassen om een unieke bestellings-ID vast te leggen.
  • De marketeer kan de gegevens sorteren op tijd en de gevonden vermeldingen met hetzelfde tijdstempel verwijderen.
  • De marketeer kan de optie voor mogelijke duplicaten bovenaan het diagram uitzetten.
  • De marketeer kan de kolom voor view-through-conversiegegevens uitzetten.

U bent een marketeer en u wilt de aanmeldingen voor een nieuwsbrief over een product op uw website bijhouden. Welk type conversieactie moet u dan gebruiken?

  • Het type Lead
  • Het type Aankopen
  • Het type App-installaties
  • Het type Paginaweergave

U heeft Google Analytics-conversies geïmporteerd in Google Ads. Welke mogelijkheid biedt deze actie?

  • Accounts in Google Analytics koppelen zonder autotagging
  • Google Ads toegang geven tot gegevens waarmee u biedingen kunt optimaliseren
  • First-party gegevens laten sturen vanaf websites
  • Historische gegevens van vóór de importactie bekijken

Een marketeer wil weten welk type zoekwoord Slim bieden de meeste gegevens en flexibiliteit biedt om in de juiste veilingen te concurreren. Welk van de volgende typen zoekwoorden kan de marketeer het best kiezen?

  • De marketeer kan het best exacte zoekwoorden gebruiken.
  • De marketeer kan het best woordgroepen gebruiken.
  • De marketeer kan het best breed zoeken gebruiken.
  • De marketeer kan het best uitgesloten matches gebruiken.

Welke van de volgende opties omschrijft de criteria voor het bijhouden van conversies via winkelbezoeken?

  • Er gelden geen minimumvereisten voor het aantal vertoningen of klikken als u conversies via winkelbezoeken wilt bijhouden.
  • Conversies via winkelbezoeken bijhouden is beschikbaar voor alle bedrijfstypen, maar alleen in bepaalde landen.
  • Als u conversies via winkelbezoeken wilt bijhouden, moet u voldoende gegevens aanleveren om winkelbezoeken correct te rapporteren en de drempelwaarden voor privacy van Google te halen.
  • Conversies via winkelbezoeken bijhouden is beschikbaar in alle landen en regio’s, zolang u geen gevoelig bedrijfstype of -account gebruikt.

Op welke manier moet u als marketeer uw campagnes evalueren?

  • Door een analyse uit te voeren van de lifetime value om te bepalen wat het effect is op statistieken voor merkimpact
  • Door te controleren of het resultaat beter of juist minder is dan een specifieke doelstelling
  • Door u te richten op de slechtst presterende advertenties, de frequentie ervan te beperken en de advertenties daarna opnieuw te evalueren
  • Door te controleren of het volledige budget voor de campagne is gebruikt of slechts een gedeelte daarvan

U vergelijkt Google Ads-gegevens en offline gegevens en merkt op dat er tussen de 2 gegevensbronnen een verschil is in het aantal aanmeldingen naar aanleiding van advertenties. Volgens u ontstaat het probleem op het moment dat een conversie wordt geteld. Wat is de aannemelijke reden voor het verschil in de gegevens?

  • Het komt waarschijnlijk doordat Google Ads voor conversies de datum en tijd rapporteert van de klik die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.
  • Het komt waarschijnlijk doordat Google Ads voor conversies de unieke ID rapporteert van de gebeurtenis die tot de klik heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.
  • Het komt waarschijnlijk doordat Google Ads voor klikken de datum en tijd rapporteert van de gebeurtenis die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.
  • Het komt waarschijnlijk doordat Google Ads voor weergaven het apparaattype rapporteert van de weergave die niet tot een conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.

Een potentiële klant wil een nieuwe auto kopen. Uit welke activiteit blijkt dat de potentiële klant zich in de bewustwordingsfase bevindt?

  • Een formulier voor een e-mailabonnement invullen
  • Een dealer bellen voor een proefrit
  • De auto aanbevelen op social media
  • Een online advertentie voor een auto bekijken

Welke statistiek toont hoe vaak een advertentieklik of andere advertentie-interactie gemiddeld tot een conversie leidt?

  • Conversiewaarde per kosten
  • Conversiepercentage
  • Kosten per conversie
  • Conversiewaarde per klik

Als u gegevens op basis van gebeurtenissen in plaats van sessies wilt gebruiken, welk platform zou u dan kiezen?

  • U zou de klassieke versie van Google Analytics kiezen.
  • U zou Google Analytics 4 kiezen.
  • U zou Conversies bijhouden van Google Ads kiezen.
  • U zou Universal Analytics kiezen.

Als u voldoende verkeer maar niet genoeg conversies krijgt van uw advertenties, wat moet u dan doen om uw conversiepercentage te verhogen?

  • U moet de advertenties uitzetten om het verkeer te stoppen.
  • U moet campagnebudgetten verlagen.
  • U moet meer uitgesloten zoekwoorden toevoegen.
  • U moet meer algemene zoekwoorden gebruiken.

Een marketeer wil het rendement op de investering (ROI) voor media analyseren. Welke methode kan die gebruiken, afgezien van attributie?

  • De marketeer kan het best Conversieboost gebruiken.
  • De marketeer kan het best een marketingmixmodel gebruiken.
  • De marketeer kan het best zichtbare CPM gebruiken.
  • De marketeer kan het best Slim bieden gebruiken.

Welk voordeel krijgen adverteerders van de AI van Google?

  • Marketinginzichten worden tot een minimum beperkt.
  • Prestaties worden in realtime verbeterd.
  • De noodzaak van analyse-oplossingen valt weg.
  • Het aantal conversies in het zoeknetwerk wordt beperkt.

Op welke manier worden view-through conversies geteld?

  • Ze worden geregistreerd als conversies wanneer terugkerende gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.
  • Ze worden geregistreerd als conversies wanneer gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben, maar daarna geen conversie afronden.
  • Ze worden geregistreerd als conversies wanneer gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.
  • Ze worden geregistreerd als conversies wanneer nieuwe gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben en later een conversie afronden.

Hoe kunt u uw meetstrategie optimaliseren met experimenten?

  • Experimenten bieden de mogelijkheid om inzichten te testen en te valideren.
  • Experimenten helpen u credits aan contactpunten toe te wijzen.
  • Experimenten kunnen worden gebruikt als basis van een algemene budgetstrategie.
  • Experimenten helpen u meerdere gegevenspunten te verzamelen.

Welke van de volgende opties wordt gebruikt om aan te geven hoe vaak een unieke gebruiker een advertentie in een bepaalde periode ziet?

  • Bereik
  • Vertoning
  • Engagementpercentage
  • Frequentie

U heeft Conversies bijhouden ingesteld en wilt een kolom voor de conversiewaarde per kosten toevoegen. Op welke manier wordt dit berekend?

  • Door de totale kosten te delen door het getal in de kolom Conversies
  • Door het getal in de kolom Conversies te delen door het totale aantal geschikte interacties
  • Door de totale conversiewaarde te delen door de totale kosten van alle advertentie-interacties
  • Door de totale conversiewaarde te delen door het getal in de kolom Conversies

Waardoor onderscheiden incrementaliteitsexperimenten zich van A/B-experimenten?

  • Ze maken gebruik van een holdback-groep om te bepalen welke versie van een advertentie betere resultaten oplevert.
  • Ze meten de relatieve effectiviteit van verschillende versies van een marketingcampagne.
  • Ze bepalen welke impact advertenties hebben op de beslissing van een consument om wel of niet over te gaan tot conversie.
  • Er is doorgaans een kleinere steekproefgrootte en minder geavanceerde statistische analyse nodig.

Welk voordeel biedt de functie Verbeterde conversies voor web voor marketingstrategen?

  • Conversies nauwkeuriger meten op basis van gegevens van derden
  • Effectiever bieden op basis van gegevens van derden
  • Effectiever bieden op basis van Google Analytics
  • Effectiever bieden op basis van gehashte first-party gegevens

Wat moet u doen als u marketinginzichten wilt omzetten in acties?

  • U moet u richten op de doelgroep aan wie de boodschap is gericht in de juiste fase van het aankooptraject.
  • U moet meer investeren in een slecht presterend kanaal.
  • U moet het budget verplaatsen van goed presterende kanalen naar slecht presterende kanalen.
  • U moet slecht presterend advertentiemateriaal vaker weergeven.

Een adverteerder gebruikt de functie Belconversies bijhouden van Google. Hoe worden de gesprekken bijgehouden voor hun account?

  • De gesprekken worden bijgehouden via het telefoonnummer op de officiële website van de adverteerder.
  • De gesprekken worden bijgehouden via een dynamisch gegenereerd Google-doorschakelnummer.
  • De gesprekken worden bijgehouden via de conversienaam voor de winkel van de adverteerder.
  • De gesprekken worden bijgehouden via de Google Click ID (GCLID) die is ingesteld in het account van de adverteerder.

Waarom zou een adverteerder kiezen voor de functie Verbeterde conversies voor leads?

  • Met verbeterde conversies voor leads kunnen adverteerders verkopen buiten een website bijhouden die afkomstig zijn van een websitelead.
  • Verbeterde conversies voor leads kan de meting van offline leads verbeteren op basis van gegevens van derden.
  • Verbeterde conversies voor leads kan de meting van online conversies verbeteren.
  • Met verbeterde conversies voor leads kunnen adverteerders verkopen en gebeurtenissen bijhouden die plaatsvinden op een website.

In welk rapport wordt de tijd tussen de eerste kennismaking met een advertentie en de uiteindelijke conversie door een gebruiker getoond?

  • Het rapport Wijzigingsgeschiedenis
  • Het rapport Navigatie
  • Het rapport Seizoenstrends
  • Het rapport Vertraging

Welke van de volgende 2 functies biedt Google Tag Manager? Kies 2 antwoorden.

  • U kunt Google Tag Manager alleen gebruiken om tags van derden te implementeren en aan te passen.
  • Google Tag Manager is een JavaScript-framework dat wordt gebruikt om Google-tags rechtstreeks aan webpagina’s toe te voegen.
  • Met Google Tag Manager kunt u tags op uw website of in uw mobiele app snel en eenvoudig updaten via een webinterface.
  • Google Tag Manager biedt mogelijkheden voor samenwerking en versiebeheer.

Welke 3 factoren, afgezien van de conversievertraging, zijn bepalend voor het conversievolume? Kies 3 antwoorden.

  • Wijzigingen in concurrentie of seizoenstrends
  • Wijzigingen in het verschillenmodel
  • Wijzigingen in advertenties
  • Wijzigingen in het attributiemodel
  • Wijziging van de standaardbrowser

Op welke van de volgende manieren kan de biedstrategie Verbeterde kosten per klik (ECPC) worden beschreven?

  • ECPC kijkt naar een vermeld doel-ROI (rendement op investering) voordat de strategie het maximale CPC-bod (kosten per klik) verhoogt.
  • ECPC kijkt naar een vermeld doel-ROI (rendement op investering) voordat de strategie het maximale CPC-bod (kosten per klik) verlaagt.
  • ECPC kijkt naar de advertentieveilingen voordat de strategie het maximale CPC-bod (kosten per klik) verlaagt.
  • ECPC kijkt naar de advertentieveilingen voordat de strategie het maximale CPC-bod (kosten per klik) verhoogt.

Wat is het eerste wat een marketeer moet doen als die tagging voor de hele site wil implementeren?

  • De marketeer moet controleren of de tag nog werkt door deze binnen een andere tracking-tag, zoals Floodlight, te laden.
  • De marketeer moet alleen het JavaScript-gedeelte met afbeeldingen gebruiken.
  • De marketeer moet controleren of de Google Click ID (GCLID) nog werkt bij gebruik van kliktrackers in de URL.
  • De marketeer moet autotagging uitzetten in alle Google Ads-accounts waar tagging voor de hele site is aangezet.

Wat is de juiste manier om verbeterde conversies voor web in te stellen?

  • Via de Google Ads API voor verbeterde conversies
  • Via Google Tag Manager, Google-tags of de Google Ads API
  • Via Google Analytics Manager
  • Via de Google Tag Assistant

Als u in Google Ads de conversiegegevens van uw advertentiecampagne in het zoeknetwerk van Google analyseert, welk rapport kan dan informatie geven over de gevolgen van veranderingen in het attributiemodel op de rapportage van conversies?

  • Het rapport Campagnes
  • Het rapport Klikanalyse
  • Het rapport Attributie
  • Het rapport Conversies

Op welke van de volgende manieren kan de biedstrategie Doel-ROAS worden beschreven?

  • Doel-ROAS brengt een laag bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een hoge waarde oplevert.
  • Doel-ROAS analyseert en voorspelt op intelligente wijze de waarde van een potentiële conversie als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze zoekopdrachten automatisch aan voor een maximaal rendement.
  • Doel-ROAS gebruikt historische en geüploade gegevens om de waarde van een conversie te bepalen als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze advertenties automatisch aan voor een maximaal rendement.
  • Doel-ROAS brengt een hoog bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een lage waarde oplevert.

Wat is een voorbeeld van een campagne die het doel niet heeft bereikt?

  • Een display-campagne met een verwachte toename van de merkbekendheid van 10% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 20%
  • Een campagne in het zoeknetwerk met een verwachte toename van het rendement op advertentie-uitgaven van $50,12 en een daadwerkelijk rendement op advertentie-uitgaven van $10
  • Een videocampagne met een verwachte toename van de merkvoorkeur van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkvoorkeur van 5%
  • Een e-mailremarketingcampagne met een verwachte toename van de merkbekendheid van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 12%

Welke definitie zou een adviseur digitale marketing geven aan een nieuwe adverteerder die wil weten wat een Google-tag is?

  • Een Google-tag is een tagfragment voor Google Shopping dat wordt gebruikt voor tracking.
  • Google-tags worden gebruikt in plaats van Tag Manager, dat minder nauwkeurige gegevens oplevert.
  • Een Google-tag is een JavaScript-framework, dat ook wel gtag.js wordt genoemd.
  • Google-tags worden gebruikt om tags van Google en tags van derden te implementeren en aan te passen.

Welke schatting zou u gebruiken om te bepalen hoe goed uw Google Ads-account kan presteren?

  • U zou de attributiescore gebruiken.
  • U zou de kwaliteitsscore gebruiken.
  • U zou de aanbevelingsscore gebruiken.
  • U zou de optimalisatiescore gebruiken.

Hoe wordt een tag gedefinieerd in de wereld van digitaal adverteren?

  • Een tag wordt gedefinieerd als een groot codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst.
  • Een tag wordt gedefinieerd als een klein codefragment dat op elke pagina van een website wordt geplaatst.
  • Een tag wordt gedefinieerd als een klein codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst.
  • Een tag wordt gedefinieerd als een groot codefragment dat op de homepage van een website wordt geplaatst.

U gaat als consultant de eigenaar van een online winkel helpen. U moet de tag voor bijhouden van conversies op de website implementeren. Hoe kan Tag Assistant u hierbij helpen?

  • Deze extensie geeft aan in welke Google Analytics-rapporten fouten zitten.
  • Deze extensie maakt automatisch tagcodefragmenten.
  • Deze extensie lost problemen op met niet-geverifieerde conversieacties.
  • Deze extensie maakt de Google Click ID-tag (GCLID).

De eigenaar van een bedrijf wil Google Ads gebruiken om een website te adverteren. De eigenaar overweegt om dit te doen met een van de beschikbare slimme biedstrategieën van Google. Welke van de volgende opties is een slimme biedstrategie?

  • Verbeterde vertoningen
  • Zichtbare CPM
  • Handmatige CPC
  • Doel-CPA

Een marketingmanager heeft Conversies bijhouden geïmplementeerd op hun website en kijkt naar het campagnerapport in hun Google Ads-account. Die ziet dat ten minste 2 van hun advertenties meer dan 100 view-through-conversies hebben opgeleverd. Welke actie kan een view-through-conversie worden genoemd?

  • Een actie waarbij er alleen conversies zijn van browsers die cross-site cookies niet toestaan.
  • Een actie waarbij een klant de advertentie van de marketingmanager ziet maar er geen interactie mee heeft en later een conversie afrondt op de site.
  • Een actie waarbij een klant de advertentie van de marketingmanager ziet en er interactie mee heeft, maar daarna geen conversie afrondt op de site.
  • Een actie die alleen in de winkel wordt afgerond en waarbij de klant geen interactie heeft met de advertentie.

U werkt als adverteerder bij een groot reclamebureau en u wilt weten hoe marketingmixmodellen werken. Welke van de volgende beschrijvingen maakt duidelijk wat de functie is van marketingmixmodellen?

  • Marketingmixmodellen gebruiken conversiegegevens om de bijdrage van elke interactie in het conversietraject te berekenen.
  • Een marketingmixmodel is een analyse die aangeeft wat de impact van marketing is op de verkopen van een bedrijf.
  • Marketingmixmodellen evalueren de marketingwaarde van een klant op de lange termijn om een nauwkeuriger beeld van de prestaties te geven.
  • Marketingmixmodellen zijn een manier om te bepalen wat de impact is van een specifieke variabele op de controlegroep en de behandelingsgroep.

Wat moet u doen als u de waarde van een online conversieactie wilt instellen?

  • U stelt de waarde altijd in op $0, ongeacht de waarde van de lead.
  • Als de gemiddelde waarde van een lead $20 is, wijst u een waarde van $200 toe.
  • Als de gemiddelde waarde van een lead $20 is, wijst u een waarde van $20 toe.
  • U stelt de waarde altijd in op $1, ongeacht de waarde van de lead.

Er zijn 2 typen optimalisatie. Welke zijn dat? Kies 2 antwoorden.

  • Optimalisatie van biedingen
  • Kanaaloptimalisatie
  • Optimalisatie van de mediamix
  • Targetingoptimalisatie

Uit welke van de volgende opties wordt duidelijk waarom er een verschil kan zitten tussen de conversiedatum in Google Ads en Google Analytics?

  • Google Analytics schrijft conversies toe aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de vertoning die tot de conversie heeft geleid.
  • Google Analytics schrijft conversies toe aan de datum van de vertoning die tot de conversie heeft geleid.
  • Google Analytics kan conversies niet toeschrijven aan een datum voor een vertoning, maar Google Ads wel.
  • Google Ads schrijft conversies toe aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de klik die tot de conversie heeft geleid.

Welk voordeel heeft u als u Google Analytics-conversies importeert in Google Ads?

  • U kunt accounts in Google Analytics koppelen zonder autotagging.
  • U kunt Google Ads toegang geven tot gegevens waarmee u biedingen kunt optimaliseren.
  • U kunt historische gegevens van vóór de importactie bekijken.
  • U kunt toestaan dat first-party gegevens worden gestuurd vanaf websites.

Welke zijn volgens u de 2 bestaande typen optimalisatie? Kies 2 antwoorden.

  • Kanaaloptimalisatie
  • Optimalisatie van de mediamix
  • Targetingoptimalisatie
  • Optimalisatie van biedingen

Uit welke activiteit blijkt dat een potentiële klant die op zoek is naar een nieuwe auto zich in de bewustwordingsfase van het aankoopproces bevindt?

  • De potentiële klant belt een dealer voor een proefrit.
  • De potentiële klant beveelt de auto aan op social media.
  • De potentiële klant bekijkt een online advertentie voor een auto.
  • De potentiële klant vult een formulier in voor een e-mailabonnement.

Wat moet u doen als u als marketeer de waarde van een online conversieactie wilt instellen?

  • U stelt altijd een waarde van $1 in, ongeacht de waarde van de lead.
  • U stelt altijd een waarde van $0 in, ongeacht de waarde van de lead.
  • Als de gemiddelde waarde van een lead $20 is, stelt u een waarde van $200 in.
  • Als de gemiddelde waarde van een lead $20 is, stelt u een waarde van $20 in.

Met welk type zoekwoord beschikt Slim bieden over de meeste gegevens en flexibiliteit om in de juiste veilingen te concurreren?

  • Exact zoekwoord
  • Breed zoeken
  • Uitgesloten match
  • Woordgroep

Welke van de volgende beschrijvingen kunnen worden gebruikt voor verbeterde conversies voor leads?

  • Maakt gebruik van gegevens van derden.
  • Vereist opslag van de Google Click ID (GCLID).
  • Vereist aanpassing van het systeem voor klantrelatiebeheer (CRM).
  • Maakt gebruik van gehashte first-party gegevens.

Als een tag voor het bijhouden van conversies wordt toegevoegd aan de landingspagina van een website en deze dubbele conversies oplevert, welke actie moet er dan worden ondernomen om de dubbele conversies uit het getelde aantal conversies te verwijderen?

  • De kolom voor view-through-conversiegegevens uitzetten
  • De optie voor mogelijke duplicaten bovenaan het diagram uitzetten
  • De gebeurtenistag wijzigen en een unieke bestellings-ID toevoegen
  • De gegevens sorteren op tijd en de gevonden vermeldingen met hetzelfde tijdstempel verwijderen

Hoe worden view-through-conversies geteld?

  • Ze worden geteld als conversies wanneer gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben, maar daarna geen conversie afronden.
  • Ze worden geteld als conversies wanneer gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.
  • Ze worden geteld als conversies wanneer nieuwe gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben, en later een conversie afronden.
  • Ze worden geteld als conversies wanneer terugkerende gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.

U gebruikt Google Analytics 4. Hoe wordt een interactie op een website of in een app genoemd?

  • Incident
  • Doel
  • Gebeurtenis
  • Conversie

U wilt uw website adverteren met Google Ads en u overweegt een van de slimme biedstrategieën van Google te gebruiken. Welke van de volgende opties is een slimme biedstrategie?

  • Handmatige CPC
  • Zichtbare CPM
  • Doel-CPA
  • Verbeterde vertoningen

Wat moet u doen om tagging voor de hele site te implementeren?

  • U moet alleen het JavaScript-gedeelte met afbeeldingen gebruiken.
  • U moet controleren of de Google Click ID (GCLID) nog werkt als u in de URL kliktrackers gebruikt.
  • U moet autotagging uitzetten in alle Google Ads-accounts waarvoor u tagging voor de hele site heeft aangezet.
  • U moet controleren of de tag nog werkt door deze binnen een andere tracking-tag, zoals Floodlight, te laden.

Hoe zou u marketinginzichten omzetten in actie?

  • Door u te richten op de doelgroep aan wie de boodschap is gericht in de juiste fase van het aankooptraject
  • Door meer te investeren in een slecht presterend kanaal
  • Door slecht presterend advertentiemateriaal vaker weer te geven
  • Door het budget te verplaatsen van goed presterende kanalen naar slecht presterende kanalen

Hoe worden gesprekken bijgehouden voor het account van een adverteerder die de functie Belconversies bijhouden van Google gebruikt?

  • Via het telefoonnummer op de officiële website van de adverteerder
  • Via de conversienaam voor de winkel van de adverteerder
  • Via de Google Click ID (GCLID) die is ingesteld in het account van de adverteerder
  • Via een dynamisch gegenereerd Google-doorschakelnummer

Welke term kan worden gebruikt om aan te geven hoe vaak een unieke gebruiker een advertentie in een bepaalde periode ziet?

  • Engagementpercentage
  • Bereik
  • Vertoning
  • Frequentie

Een marketingmanager bekijkt het campagnerapport in hun Google Ads-account nadat die tags voor het bijhouden van conversies voor hun website heeft geïmplementeerd. De marketingmanager ziet dat ten minste 2 van hun advertenties meer dan 100 view-through-conversies hebben gegenereerd. Welke van de volgende acties kan worden beschouwd als een view-through-conversie?

  • Een actie die alleen in de winkel plaatsvindt en waarbij de klant geen interactie heeft met de advertentie.
  • Een actie waarbij een klant de advertentie ziet en er interactie mee heeft, maar daarna geen conversie afrondt op uw site.
  • Een actie waarbij er alleen conversies zijn van browsers die geen cross-site cookies toestaan.
  • Een actie waarbij een klant de advertentie ziet maar er geen interactie mee heeft en later een conversie afrondt op de site.

Wat is het voordeel van de AI van Google voor adverteerders?

  • De AI kan de prestaties in realtime verbeteren.
  • De AI beperkt het aantal conversies in het zoeknetwerk.
  • Dankzij de AI is het niet meer nodig analyse-oplossingen te gebruiken.
  • De AI kan marketinginzichten tot een minimum beperken.

Welke andere methode, naast attributie, wordt gebruikt om voor media het rendement op de investering (ROI) te analyseren?

  • Slim bieden
  • Zichtbare CPM
  • Conversieboost
  • Marketingmixmodel

Wat verstaan we onder attributie als we het hebben over adverteren?

  • Het proces waarbij u bepaalt hoeveel kosten er voor elk kanaal nodig zijn
  • Het proces waarbij u bepaalt hoeveel credits u aan een klant toekent voor een doorverwezen klant
  • Het proces waarbij u de kosten bepaalt van elke component in een marketingcampagne
  • Het proces waarbij u bepaalt hoeveel conversiecredits aan elke stap van een proces moeten worden toegewezen

Een marketingmanager heeft Conversies bijhouden ingesteld en wil een kolom voor de conversiewaarde per kosten toevoegen. Hoe wordt de conversiewaarde per kosten berekend?

  • Deze wordt berekend door de totale kosten te delen door de waarde in de kolom Conversies.
  • Deze wordt berekend door de totale conversiewaarde te delen door de waarde in de kolom Conversies.
  • Deze wordt berekend door de totale conversiewaarde te delen door de totale kosten van alle advertentie-interacties.
  • Deze wordt berekend door de waarde in de kolom Conversies te delen door het totale aantal geschikte interacties.

U bent een adviseur digitale marketing. Hoe zou u aan een nieuwe adverteerder uitleggen wat een Google-tag is?

  • U zou Google-tags beschrijven als een JavaScript-framework, dat ook wel gtag.js wordt genoemd.
  • U zou Google-tags beschrijven als iets wat wordt gebruikt om tags van Google en tags van derden te implementeren en aan te passen.
  • U zou Google-tags beschrijven als iets wat wordt gebruikt in plaats van Tag Manager, dat minder nauwkeurige gegevens oplevert.
  • U zou Google-tags beschrijven als een tagfragment voor Google Shopping dat wordt gebruikt voor tracking.

Hoe zou een digitaal adverteerder een tag definiëren?

  • Als een groot codefragment dat op de homepage van een website wordt geplaatst
  • Als een klein codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst
  • Als een klein codefragment dat op elke pagina van een website wordt geplaatst
  • Als een groot codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst

Op welke van de volgende manieren werkt data-driven attributie?

  • Door op basis van historische gegevens van uw account conversiecredits toe te kennen aan de meest impactvolle contactpunten van advertenties in Zoeken, YouTube en Display
  • Door voorrang te geven aan specifieke contactpunten en statische logica toe te passen om een constante waarde toe te kennen aan een contactpunt in een conversiepad
  • Door op willekeurige wijze credits toe te kennen en misschien een impact te hebben op optimalisaties, met name bij gebruik van gegevens op basis van automatisch bieden
  • Door op basis van land- of regiospecifieke gegevens conversiecredits toe te kennen aan diverse consistente contactpunten van advertenties binnen het zoeknetwerk

Op welke 2 manieren kan de pagina Aanbevelingen in uw Google Ads-account bijdragen aan de prestaties van uw campagnes? Kies 2 antwoorden.

  • Door uw budget te verhogen als u ervoor kiest aanbevelingen automatisch toe te passen
  • Door biedingen en zoekwoorden te verbeteren en daardoor uw budget te maximaliseren
  • Door u te informeren over nieuwe functies en trends in de producten en services van Google
  • Door de hoeveelheid tijd en moeite te vergroten die u besteedt aan de optimalisatie van uw campagnes

Welk voordeel hebben adverteerders van de functie Verbeterde conversies voor leads?

  • Met deze functie kunnen ze verkopen buiten een website bijhouden die afkomstig zijn van een websitelead.
  • Met deze functie kunnen ze beter offline leads meten op basis van gegevens van derden.
  • Met deze functie kunnen ze beter online conversies meten.
  • Met deze functie kunnen ze beter verkopen en gebeurtenissen bijhouden die plaatsvinden op een website.

Welke van de volgende acties is de eerste stap om Conversies bijhouden in te stellen?

  • Een conversieactie in Google Ads instellen om consumentenacties te meten die voor u waardevol zijn
  • Bij uw webbeheerder een codefragment aanvragen en het toevoegen aan uw website voor iedereen die u wilt volgen
  • De tag voor uw website of app aanpassen nadat u de tag heeft aangevraagd bij uw webbeheerder
  • Een tag voor het bijhouden van conversies toevoegen aan uw website of app nadat u deze heeft aangepast in Google Ads

Wat wordt er bedoeld met optimalisatie van een advertentiecampagne door de AI van Google?

  • Dit betekent dat de campagne standaardtaken en daarna software gebruikt om deze taken te automatiseren en dat het proces over alle benodigde gegevens beschikt.
  • Dit betekent dat de campagne op regels gebaseerde attributie en software gebruikt om door de AI gewenste resultaten te behalen. Met deze resultaten kan het proces worden beïnvloed en wordt optimalisatie van de resultaten voorkomen.
  • Dit betekent dat de campagne data-driven attributie gebruikt om taken te automatiseren en het proces over alle benodigde gegevens beschikt.
  • Dit betekent dat de campagne AI en machinelearning-technologie gebruikt om te voorspellen wat het beste conversieresultaat oplevert. Deze informatie wordt gebruikt om bijvoorbeeld biedingen en advertentiemateriaal te optimaliseren.

Hoe kan Tag Assistant u helpen de implementatie van tags voor het bijhouden van conversies in een website af te ronden?

  • Door problemen met niet-geverifieerde conversieacties op te lossen
  • Door de Google Click ID-tag (GCLID) te maken
  • Door automatisch tagcodefragmenten te maken
  • Door aan te geven in welke Google Analytics-rapporten fouten zitten

Wat moeten marketeers doen om hun campagnes te evalueren?

  • Ze moeten zich richten op de slechtst presterende advertenties, de frequentie ervan beperken en daarna de advertenties opnieuw evalueren.
  • Ze moeten controleren of het resultaat beter of juist minder is dan een specifieke doelstelling.
  • Ze moeten een analyse uitvoeren van de lifetime value om te bepalen wat het effect is op statistieken voor merkimpact.
  • Ze moeten controleren of het volledige budget voor de campagne is gebruikt of slechts een gedeelte daarvan.

Als u wilt weten hoe goed uw Google Ads-account kan presteren, welke schatting moet u dan gebruiken?

  • U moet de optimalisatiescore gebruiken.
  • U moet de kwaliteitsscore gebruiken.
  • U moet de attributiescore gebruiken.
  • U moet de aanbevelingsscore gebruiken.

Een toerist die Italië bezoekt is op zoek naar een plek om iets te eten in Florence en vindt uw restaurant, Ristorante Abigaille, door elk van deze zoekopdrachten uit te voeren: ‘restaurant toscane’, ‘restaurant florence’, ‘3-sterrenrestaurant florence’ en ‘3-sterrenrestaurant abigaille florence’. De klant klikt op uw advertenties en reserveert een tafel. Aan welk zoekwoord wordt de conversie toegeschreven op basis van het data-driven attributiemodel?

  • Aangezien de conversie in gelijke mate aan elk zoekwoord wordt toegeschreven, krijgt elk zoekwoord een gelijk aandeel aan de credits ( 25%) voor de conversie.
  • Aangezien de conversie naar verhouding aan elk zoekwoord wordt toegeschreven, krijgt elk zoekwoord een aandeel aan de credits volgens de bijdrage van het zoekwoord aan de conversie.
  • Aangezien de conversie wordt toegeschreven aan het laatste zoekwoord, krijgt het laatste zoekwoord 100% van de credits voor de conversie.
  • Aangezien de conversie wordt toegeschreven aan het eerste zoekwoord, krijgt het eerste zoekwoord 100% van de credits voor de conversie.

Op welke manier dragen experimenten bij aan optimalisatie van de meetstrategie?

  • Ze worden gebruikt als basis van een algemene budgetstrategie.
  • Ze bieden de mogelijkheid om meerdere gegevenspunten te verzamelen.
  • Ze bieden de mogelijkheid om credits toe te wijzen aan contactpunten.
  • Ze bieden de mogelijkheid om inzichten te testen en te valideren.

Hoe kunnen adverteerders verbeterde conversies voor web instellen?

  • Adverteerders kunnen verbeterde conversies voor web instellen via Google Tag Manager, Google-tags of de Google Ads API.
  • Adverteerders kunnen verbeterde conversies voor web instellen via Google Analytics Manager.
  • Adverteerders kunnen verbeterde conversies voor web instellen via de Google Ads API voor verbeterde conversies.
  • Adverteerders kunnen verbeterde conversies voor web instellen via de Google Tag Assistant.

Waarom kan er verschil zijn in de conversiedatum tussen Google Ads en Google Analytics?

  • Er kan een verschil zijn omdat Google Ads conversies toeschrijft aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de klik die tot de conversie heeft geleid.
  • Er kan een verschil zijn omdat Google Analytics conversies toeschrijft aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de vertoning die tot de conversie heeft geleid.
  • Er kan een verschil zijn omdat Google Analytics conversies niet kan toeschrijven aan een datum voor een vertoning, maar Google Ads wel.
  • Er kan een verschil zijn omdat Google Analytics conversies toeschrijft aan de datum van de vertoning die tot de conversie heeft geleid.

U werkt als adverteerder bij een groot reclamebureau en u wilt weten hoe marketingmixmodellen werken. Welke van de volgende beschrijvingen maakt duidelijk wat de functie is van marketingmixmodellen?

  • Marketingmixmodellen gebruiken conversiegegevens om de bijdrage van elke interactie in het conversietraject te berekenen.
  • Marketingmixmodellen zijn een manier om te bepalen wat de impact is van een specifieke variabele op de controlegroep en de behandelingsgroep.
  • Een marketingmixmodel is een analyse die aangeeft wat de impact van marketing is op de verkopen van een bedrijf.
  • Marketingmixmodellen evalueren de marketingwaarde van een klant op de lange termijn om een nauwkeuriger beeld van de prestaties te geven.

Een marketingmanager houdt nauwkeurig de gegevens bij om te zien hoe effectief hun advertenties de online verkoop stimuleren en leads genereren in de vorm van nieuwe aanmeldingen. Als de marketingmanager gegevens van Google Ads vergelijkt met hun eigen offline gegevens, ziet die een verschil in het aantal aanmeldingen tussen de beide gegevensbronnen. Als we ervan uitgaan dat alles normaal werkt en het probleem ontstaat op het moment dat een conversie wordt geteld, wat is dan een aannemelijke oorzaak voor dit verschil in de gegevens?

  • Google Ads rapporteert voor weergaven het apparaattype van de weergave die niet tot een conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.
  • Google Ads rapporteert voor klikken de datum en tijd van de gebeurtenis die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.
  • Google Ads rapporteert voor conversies de datum en tijd van de klik die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.
  • Google Ads rapporteert voor conversies de unieke ID van de gebeurtenis die tot de klik heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.

Een marketingmanager wil de biedstrategie Verbeterde kosten per klik (ECPC) implementeren. Hoe kan het reclamebureau deze strategie omschrijven?

  • De strategie kijkt naar een vermeld doel-ROI (rendement op investering) en verlaagt het maximale CPC-bod (kosten per klik).
  • De strategie kijkt naar de advertentieveilingen en verhoogt het maximale CPC-bod (kosten per klik).
  • De strategie kijkt naar de advertentieveilingen en verlaagt het maximale CPC-bod (kosten per klik).
  • De strategie kijkt naar een vermeld doel-ROI (rendement op investering) en verhoogt het maximale CPC-bod (kosten per klik).

Stel dat u de eigenaar van een online winkel wilt helpen bij de implementatie van tags voor het bijhouden van conversies in hun website. Hoe kan Tag Assistant u hierbij helpen?

  • Tag Assistant kan automatisch tagcodefragmenten maken.
  • Tag Assistant kan problemen met niet-geverifieerde conversieacties oplossen.
  • Tag Assistant kan de Google Click ID-tag (GCLID) maken.
  • Tag Assistant kan aangeven in welke Google Analytics-rapporten fouten zitten.

Hoe kan het proces van conversies via winkelbezoeken bijhouden worden beschreven?

  • Het is beschikbaar voor alle bedrijfstypen, maar alleen in bepaalde landen.
  • Het is beschikbaar in alle landen en regio’s, zolang er geen gevoelig bedrijfstype of -account wordt gebruikt.
  • Er gelden geen minimumvereisten voor het aantal vertoningen of klikken.
  • Er moeten voldoende gegevens beschikbaar zijn om winkelbezoeken correct te rapporteren en de drempelwaarden voor privacy van Google te halen.

Op welke manier wijken incrementaliteitsexperimenten af van A/B-experimenten?

  • Doordat ze de relatieve effectiviteit van verschillende versies van een marketingcampagne meten
  • Doordat er doorgaans een kleinere steekproefgrootte en minder geavanceerde statistische analyse nodig is
  • Doordat ze bepalen welke impact advertenties hebben op de beslissing van een consument om wel of niet over te gaan tot conversie
  • Doordat ze gebruikmaken van een holdback-groep om te bepalen welke versie van een advertentie betere resultaten oplevert

Een potentiële klant heeft interesse getoond in de aanschaf van een nieuwe auto. Hoe weet u of deze klant zich in de bewustwordingsfase van het aankoopproces bevindt?

  • Dit is het geval als de potentiële klant een dealer belt voor een proefrit.
  • Dit is het geval als de potentiële klant een formulier invult voor een e-mailabonnement.
  • Dit is het geval als de potentiële klant de auto aanbeveelt op social media.
  • Dit is het geval als de potentiële klant een online advertentie voor een auto bekijkt.

Op welke manier worden gesprekken bijgehouden voor een adverteerdersaccount met de functie Belconversies bijhouden van Google?

  • De functie houdt gesprekken bij via de Google Click ID (GCLID) die is ingesteld in het account van de adverteerder.
  • De functie houdt gesprekken bij via een dynamisch gegenereerd Google-doorschakelnummer.
  • De functie houdt gesprekken bij via de conversienaam voor de winkel van de adverteerder.
  • De functie houdt gesprekken bij via het telefoonnummer op de officiële website van de adverteerder.

Welk type zoekwoord heeft Slim bieden nodig om met de meeste gegevens en flexibiliteit in de juiste veilingen te kunnen concurreren?

  • Uitgesloten match
  • Woordgroep
  • Breed zoeken
  • Exact zoekwoord

Een marketinganalist analyseert in Google Ads de conversiegegevens van hun advertentiecampagne in het zoeknetwerk van Google. De marketinganalist wil graag zien welke gevolgen veranderingen in het attributiemodel hebben op de rapportage van conversies. Welk rapport biedt de gewenste informatie?

  • Het rapport Attributie
  • Het rapport Campagnes
  • Het rapport Klikanalyse
  • Het rapport Conversies

Op welke 2 manieren kan de pagina Aanbevelingen in uw Google Ads-account bijdragen aan de prestaties van uw campagnes? Kies 2 antwoorden.

  • Door uw budget te verhogen als u ervoor kiest aanbevelingen automatisch toe te passen
  • Door de hoeveelheid tijd en moeite te vergroten die u besteedt aan de optimalisatie van uw campagnes
  • Door biedingen en zoekwoorden te verbeteren en daardoor uw budget te maximaliseren
  • Door u te informeren over nieuwe functies en trends in de producten en services van Google

Nadat u een tag voor het bijhouden van conversies heeft toegevoegd aan een van de landingspagina’s van de bedrijfswebsite, analyseert u de aankoopgegevens en komt u dubbele conversies tegen. Hoe kunt u die dubbele conversies verwijderen uit het aantal getelde conversies?

  • Door de kolom voor view-through-conversiegegevens uit te zetten
  • Door de gebeurtenistag aan te passen om een unieke bestellings-ID vast te leggen
  • Door de gegevens te sorteren op tijd en de gevonden vermeldingen met hetzelfde tijdstempel te verwijderen
  • Door de optie voor mogelijke duplicaten bovenaan het diagram uit te zetten

Een marketingstrateeg is geïnteresseerd in verbeterde conversies voor web. Hoe kan het reclamebureau deze functie het best omschrijven?

  • Verbeterde conversies voor web maakt gebruik van gehashte first-party gegevens zodat u effectiever kunt bieden.
  • Verbeterde conversies voor web maakt gebruik van gegevens van derden zodat u uw conversies nauwkeuriger kunt meten.
  • Verbeterde conversies voor web maakt gebruik van Google Analytics zodat u effectiever kunt bieden.
  • Verbeterde conversies voor web maakt gebruik van gegevens van derden zodat u effectiever kunt bieden.

Welke 2 functies zou u noemen om Google Tag Manager te beschrijven? Kies 2 antwoorden.

  • Google Tag Manager wordt gebruikt voor samenwerking en versiebeheer.
  • Google Tag Manager wordt gebruikt om tags op uw website of in uw mobiele app snel en eenvoudig te updaten via een webinterface.
  • Google Tag Manager is een JavaScript-framework waarmee u Google-tags rechtstreeks aan webpagina’s kunt toevoegen.
  • Google Tag Manager kan alleen worden gebruikt om tags van derden te implementeren en aan te passen.

U heeft een restaurant met de naam Ristorante Abigaille in Florence, Italië. Een klant vindt uw site door op uw advertenties te klikken na elk van deze zoekopdrachten: ‘restaurant toscane’, ‘restaurant florence’, ‘3-sterrenrestaurant florence’ en ‘3-sterrenrestaurant abigaille florence’. Nadat de klant klikte op uw advertentie die verscheen bij ‘3-sterrenrestaurant abigaille florence’, maakte de klant een reservering. Aan welk zoekwoord wordt de conversie toegeschreven op basis van het data-driven attributiemodel?

  • De conversie wordt toegeschreven aan het eerste zoekwoord. Het eerste zoekwoord krijgt 100% van de credits voor de conversie.
  • De conversie wordt in gelijke mate aan elk zoekwoord toegeschreven. Elk zoekwoord krijgt een gelijk aandeel aan de credits ( 25%) voor de conversie.
  • De conversie wordt naar verhouding aan elk zoekwoord toegeschreven. Elk zoekwoord krijgt een aandeel aan de credits volgens de bijdrage van het zoekwoord aan de conversie.
  • De conversie wordt toegeschreven aan het laatste zoekwoord. Het laatste zoekwoord krijgt 100% van de credits voor de conversie.

Een marketeer wil weten hoe vaak een interactie gemiddeld tot een conversie leidt. Welke statistiek moet de marketeer gebruiken om aan die informatie te komen?

  • De marketeer moet conversiewaarde per klik gebruiken.
  • De marketeer moet conversiewaarde gebruiken.
  • De marketeer moet conversiewaarde per kosten gebruiken.
  • De marketeer moet kosten per conversie gebruiken.

Als u wilt weten hoeveel tijd er zit tussen de eerste kennismaking met een advertentie en de uiteindelijke conversie van een gebruiker, welk rapport heeft u dan nodig?

  • U heeft het rapport Navigatie nodig.
  • U heeft het rapport Wijzigingsgeschiedenis nodig.
  • U heeft het rapport Seizoenstrends nodig.
  • U heeft het rapport Vertraging nodig.

Wat kunnen adverteerders doen met marketingmixmodellen?

  • Bepalen wat de impact is van een specifieke variabele op de controlegroep en de behandelingsgroep
  • De bijdrage van elke interactie in het conversietraject berekenen op basis van uw conversiegegevens
  • De marketingwaarde van een klant op de lange termijn evalueren om een nauwkeuriger beeld van de prestaties te krijgen
  • Een analyse uitvoeren om te zien wat de impact van marketing is op de verkopen van een bedrijf

Hoe werkt de biedstrategie op basis van Aantal conversies maximaliseren?

  • Er wordt geprobeerd een gemiddeld rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te behalen dat gelijk is aan het gewenste doel.
  • Conversies die niet aansluiten op een gewenste biedstrategie worden automatisch beperkt.
  • Het is de veiligste biedstrategie voor alle bedrijven die hun biedingen willen optimaliseren.
  • Deze strategie gebruikt machine learning om binnen het dagbudget zoveel mogelijk conversies te genereren.

Welke van de volgende termen kan worden gebruikt om aan te geven hoe vaak een unieke gebruiker een advertentie in een bepaalde periode ziet?

  • Engagementpercentage
  • Vertoning
  • Frequentie
  • Bereik

Welke methode kunt u naast attributie gebruiken om voor media het rendement op de investering (ROI) te analyseren?

  • U kunt zichtbare CPM gebruiken.
  • U kunt Slim bieden gebruiken.
  • U kunt een marketingmixmodel gebruiken.
  • U kunt Conversieboost gebruiken.

U wilt bepalen hoe effectief uw advertenties de online verkoop stimuleren en leads genereren in de vorm van nieuwe aanmeldingen. Hiervoor vergelijkt u de gegevens in Google Ads met uw offline gegevens. U merkt op dat er een verschil is tussen het aantal aanmeldingen in Google Ads en het aantal aanmeldingen volgens uw offline gegevensbron. Stel dat alles normaal werkt en het probleem ontstaat op het moment dat een conversie wordt geteld. Wat is volgens u de aannemelijke oorzaak van dit gegevensverschil?

  • U zou zeggen dat Google Ads voor conversies de unieke ID rapporteert van de gebeurtenis die tot de klik heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.
  • U zou zeggen dat Google Ads voor weergaven het apparaattype rapporteert van de weergave die niet tot een conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.
  • U zou zeggen dat Google Ads voor conversies de datum en tijd rapporteert van de klik die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de datum en tijd van de conversie zelf gebruiken.
  • U zou zeggen dat Google Ads voor klikken de datum en tijd rapporteert van de gebeurtenis die tot de conversie heeft geleid. Afhankelijk van de andere gegevensbron kan Google Ads de klik van de conversie zelf gebruiken.

Welke van de volgende opties is een schatting van hoe goed uw Google Ads-account kan presteren?

  • Kwaliteitsscore
  • Optimalisatiescore
  • Aanbevelingsscore
  • Attributiescore

Hoe zou u de biedstrategie Doel-ROAS beschrijven?

  • De biedstrategie brengt een hoog bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een lage waarde oplevert.
  • De biedstrategie brengt een laag bod uit voor een zoekopdracht van een gebruiker als de kans groot is dat die zoekopdracht een conversie met een hoge waarde oplevert.
  • De biedstrategie gebruikt historische en geüploade gegevens om de waarde van een conversie te bepalen als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze advertenties automatisch aan voor een maximaal rendement.
  • De biedstrategie analyseert en voorspelt op intelligente wijze de waarde van een potentiële conversie als een gebruiker zoekt naar producten of services waarvoor u adverteert. Daarna past de strategie uw biedingen voor deze zoekopdrachten automatisch aan voor een maximaal rendement.

Wat wordt in Google Analytics 4 bedoeld met een interactie op een website of in een app?

  • Er wordt een incident bedoeld.
  • Er wordt een doel bedoeld.
  • Er wordt een conversie bedoeld.
  • Er wordt een gebeurtenis bedoeld.

Welke typen optimalisatie kunt u noemen? Kies 2 antwoorden.

  • Kanaaloptimalisatie
  • Optimalisatie van de mediamix
  • Optimalisatie van biedingen
  • Targetingoptimalisatie

Wat is een vereiste voor de implementatie van tagging voor de hele site?

  • Alleen het JavaScript-gedeelte met afbeeldingen gebruiken
  • Controleren of de Google Click ID (GCLID) nog werkt als u in de URL kliktrackers gebruikt
  • Autotagging uitzetten in alle Google Ads-accounts waarvoor u tagging voor de hele site heeft aangezet
  • Controleren of de tag nog werkt door deze binnen een andere tracking-tag, zoals Floodlight, te laden

Hoe zou een adviseur digitale marketing aan een nieuwe adverteerder uitleggen wat een Google-tag is?

  • Google-tags worden gebruikt om tags van Google en tags van derden te implementeren en aan te passen.
  • Een Google-tag is een JavaScript-framework, dat ook wel gtag.js wordt genoemd.
  • Google-tags worden gebruikt ter vervanging van Tag Manager, dat minder nauwkeurige gegevens oplevert.
  • Een Google-tag is een tagfragment voor Google Shopping dat wordt gebruikt voor tracking.

De conversiedatum in Google Ads is anders dan die in Google Analytics. Waarom is dit zo?

  • Omdat Google Analytics conversies toeschrijft aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de vertoning die tot de conversie heeft geleid
  • Omdat Google Analytics conversies toeschrijft aan de datum van de vertoning die tot de conversie heeft geleid
  • Omdat Google Ads conversies toeschrijft aan de dag waarop deze plaatsvinden, niet aan de dag van de klik die tot de conversie heeft geleid
  • Omdat Google Ads conversies kan toeschrijven aan een datum voor een vertoning, maar Google Analytics niet

Een marketingmanager wil weten welke factoren er naast de conversievertraging van invloed zijn op het conversievolume. Kies 3 antwoorden. Welke 3 factoren zou u noemen? Kies 3 antwoorden.

  • Wijzigingen in het verschillenmodel
  • Wijziging van de standaardbrowser
  • Wijzigingen in concurrentie of seizoenstrends
  • Wijzigingen in advertenties
  • Wijzigingen in het attributiemodel

Hoe werkt data-driven attributie?

  • Deze geeft voorrang aan specifieke contactpunten en past statische logica toe om een constante waarde toe te kennen aan een contactpunt in een conversiepad.
  • Deze gebruikt land- of regiospecifieke gegevens om conversiecredits toe te kennen aan diverse consistente contactpunten van advertenties binnen het zoeknetwerk.
  • Deze kent op willekeurige wijze credits toe en kan een impact hebben op optimalisaties, met name bij gebruik van gegevens op basis van automatisch bieden.
  • Deze maakt gebruik van de historische gegevens van uw account om conversiecredits toe te kennen aan de meest impactvolle contactpunten van advertenties in Zoeken, YouTube en Display.

Een marketinganalist wil bepalen hoeveel tijd er zit tussen de eerste kennismaking met een advertentie en de uiteindelijke conversie van een gebruiker. Welk rapport moet de marketinganalist gebruiken om deze informatie te vinden?

  • De marketinganalist moet het rapport Navigatie gebruiken.
  • De marketinganalist moet het rapport Vertraging gebruiken.
  • De marketinganalist moet het rapport Wijzigingsgeschiedenis gebruiken.
  • De marketinganalist moet het rapport Seizoenstrends gebruiken.

Welke statistiek gebruikt u als u wilt weten hoe vaak een advertentieklik of andere advertentie-interactie gemiddeld tot een conversie leidt?

  • Hiervoor gebruikt u conversiepercentage.
  • Hiervoor gebruikt u conversiewaarde per klik.
  • Hiervoor gebruikt u kosten per conversie.
  • Hiervoor gebruikt u conversiewaarde per kosten.

Hoe zou u de functie van een marketingmixmodel beschrijven?

  • Hiermee evalueert u de marketingwaarde van een klant op de lange termijn om een nauwkeuriger beeld van de prestaties te krijgen.
  • Hiermee bepaalt u wat de impact is van een specifieke variabele op de controlegroep en de behandelingsgroep.
  • Dit is een analyse die aangeeft wat de impact van marketing is op de verkopen van een bedrijf.
  • Het gebruikt conversiegegevens om de bijdrage van elke interactie in het conversietraject te berekenen.

Hoe zou u verbeterde conversies voor leads omschrijven?

  • Verbeterde conversies voor leads gebruikt gehashte first-party gegevens.
  • Verbeterde conversies voor leads gebruikt gegevens van derden.
  • Verbeterde conversies voor leads vereist opslag van de Google Click ID (GCLID).
  • Verbeterde conversies voor leads vereist aanpassing van het systeem voor klantrelatiebeheer (CRM).

Wat kunt u doen om het conversiepercentage te verbeteren als u voldoende verkeer krijgt van uw advertenties, maar niet genoeg conversies?

  • U kunt meer uitgesloten zoekwoorden toevoegen.
  • U kunt campagnebudgetten verlagen.
  • U kunt de advertenties uitzetten om het verkeer te stoppen.
  • U kunt meer algemene zoekwoorden gebruiken.

Hoe kunnen experimenten bijdragen aan optimalisatie van metingen?

  • Experimenten worden gebruikt als basis van een algemene budgetstrategie.
  • Met experimenten kunt u credits beter toewijzen aan contactpunten.
  • Met experimenten kunt u beter meerdere gegevenspunten verzamelen.
  • Met experimenten kunt u inzichten testen en valideren.

Nadat u Conversies bijhouden heeft ingesteld, wilt u een kolom toevoegen voor de conversiewaarde per kosten. Hoe wordt deze waarde berekend?

  • Deze waarde wordt berekend door de totale conversiewaarde te delen door het getal in de kolom Conversies.
  • Deze waarde wordt berekend door de totale kosten te delen door het getal in de kolom Conversies.
  • Deze waarde wordt berekend door het getal in de kolom Conversies te delen door het totale aantal geschikte interacties.
  • Deze waarde wordt berekend door de totale conversiewaarde te delen door de totale kosten van alle advertentie-interacties.

Waarom is het een goed idee om Google Analytics-conversies te importeren in Google Ads?

  • Zodat u Google Ads toegang kunt geven tot gegevens waarmee u biedingen kunt optimaliseren
  • Zodat u first-party gegevens kunt laten sturen vanaf websites
  • Zodat u historische gegevens van vóór de importactie kunt bekijken
  • Zodat u accounts in Google Analytics kunt koppelen zonder autotagging

Hoe zou u een campagne beschrijven die het doel niet heeft bereikt?

  • Als een e-mailremarketingcampagne met een verwachte toename van de merkbekendheid van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 12%
  • Als een display-campagne met een verwachte toename van de merkbekendheid van 10% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 20%
  • Als een campagne in het zoeknetwerk met een verwachte toename van het rendement op advertentie-uitgaven van $50,12 en een daadwerkelijk rendement op advertentie-uitgaven van $10
  • Als een videocampagne met een verwachte toename van de merkvoorkeur van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkvoorkeur van 5%

Een marketingmanager wil weten hoe view-through conversies worden geteld. Hoe zou u dit proces omschrijven?

  • U zou zeggen dat view-through-conversies worden geteld als terugkerende gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.
  • U zou zeggen dat view-through-conversies worden geteld als gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben, maar daarna geen conversie afronden.
  • U zou zeggen dat view-through-conversies worden geteld als conversies wanneer nieuwe gebruikers een advertentie zien en er interactie mee hebben, en later een conversie afronden.
  • U zou zeggen dat view-through-conversies worden geteld als gebruikers een advertentie zien maar er geen interactie mee hebben en later een conversie afronden.

Wat gebeurt er precies als een advertentiecampagne wordt geoptimaliseerd door de AI van Google?

  • De advertentiecampagne gebruikt AI en machinelearning-technologie om te voorspellen wat het beste conversieresultaat oplevert. Deze informatie wordt gebruikt om bijvoorbeeld biedingen en advertentiemateriaal te optimaliseren.
  • De advertentiecampagne gebruikt standaardtaken en daarna software om deze taken te automatiseren en het proces beschikt over alle benodigde gegevens.
  • De advertentiecampagne gebruikt data-driven attributie om taken te automatiseren en het proces beschikt over alle benodigde gegevens.
  • De advertentiecampagne gebruikt op regels gebaseerde attributie en software om door de AI gewenste resultaten te behalen. Met deze resultaten kan het proces worden beïnvloed en wordt optimalisatie van de resultaten voorkomen.

U wilt Conversies bijhouden instellen. Wat is de eerste stap die u moet ondernemen?

  • U moet de tag aanpassen voor uw website of app nadat u de tag heeft aangevraagd bij uw webbeheerder.
  • U moet een tag voor het bijhouden van conversies toevoegen aan uw website of app nadat u deze heeft aangepast in Google Ads.
  • U moet een conversieactie instellen in Google Ads om consumentenacties te meten die voor u waardevol zijn.
  • U moet bij uw webbeheerder een codefragment aanvragen en toevoegen aan uw website voor iedereen die u wilt bijhouden.

Hoe werkt de biedstrategie Verbeterde kosten per klik (ECPC)?

  • ECPC verlaagt het maximale CPC-bod (kosten per klik) op basis van de advertentieveilingen.
  • ECPC verlaagt het maximale CPC-bod (kosten per klik) op basis van een vermeld doel-ROI (rendement op investering).
  • ECPC verhoogt het maximale CPC-bod (kosten per klik) op basis van een vermeld doel-ROI (rendement op investering).
  • ECPC verhoogt het maximale CPC-bod (kosten per klik) op basis van de advertentieveilingen.

Welk platform gebruikt gegevens op basis van gebeurtenissen in plaats van sessies?

  • Universal Analytics
  • Google Analytics 4
  • Klassieke versie van Google Analytics
  • Conversies bijhouden van Google Ads

Welke best practice kunt u gebruiken om marketinginzichten om te zetten in actie?

  • U richten op de doelgroep aan wie de boodschap is gericht in de juiste fase van het aankooptraject
  • Het budget verplaatsen van goed presterende kanalen naar slecht presterende kanalen
  • Meer investeren in een slecht presterend kanaal
  • Slecht presterend advertentiemateriaal vaker weergeven

Welke van de volgende opties is een voorbeeld van een slimme biedstrategie?

  • Verbeterde vertoningen
  • Doel-CPA
  • Handmatige CPC
  • Zichtbare CPM

Hoe zou u als marketeer de criteria voor het bijhouden van conversies via winkelbezoeken beschrijven?

  • U zou zeggen dat conversies via winkelbezoeken bijhouden beschikbaar is in alle landen en regio’s, zolang er geen gevoelig bedrijfstype of -account wordt gebruikt.
  • U zou zeggen dat er voor het bijhouden van conversies via winkelbezoeken voldoende gegevens beschikbaar moeten zijn om winkelbezoeken correct te rapporteren en de drempelwaarden voor privacy van Google te halen.
  • U zou zeggen dat conversies via winkelbezoeken bijhouden beschikbaar is voor alle bedrijfstypen, maar alleen in bepaalde landen.
  • U zou zeggen dat er geen minimumvereisten voor het aantal vertoningen of klikken gelden om conversies via winkelbezoeken bij te houden.

Wat moet een adverteerder doen om verbeterde conversies voor web in te stellen?

  • Een adverteerder kan Google Tag Manager, Google-tags of de Google Ads API gebruiken om verbeterde conversies in te stellen.
  • Een adverteerder kan de Google Ads API voor verbeterde conversies gebruiken.
  • Hiervoor kan een adverteerder de Google Tag Assistant gebruiken.
  • Een adverteerder kan Google Analytics Manager gebruiken.

Waarom zou een adverteerder gebruikmaken van verbeterde conversies voor leads?

  • Om offline leads beter te kunnen meten op basis van gegevens van derden
  • Om verkopen buiten een website bij te houden die afkomstig zijn van een websitelead
  • Om beter online conversies te kunnen meten
  • Om verkopen en gebeurtenissen bij te houden die plaatsvinden op een website

Welk type conversieactie kan een marketeer het best gebruiken als die de aanmeldingen voor de nieuwsbrief over een product op hun website wil bijhouden?

  • De marketeer kan het best het type App-installaties gebruiken.
  • De marketeer kan het best het type Paginaweergave gebruiken.
  • De marketeer kan het best het type Lead gebruiken.
  • De marketeer kan het best het type Aankopen gebruiken.

Wat maakt incrementaliteitsexperimenten anders dan A/B-experimenten?

  • Incrementaliteitsexperimenten maken gebruik van een holdback-groep om te bepalen welke versie van een advertentie betere resultaten oplevert.
  • Incrementaliteitsexperimenten bepalen welke impact advertenties hebben op de beslissing van een consument om wel of niet over te gaan tot conversie.
  • Voor incrementaliteitsexperimenten is doorgaans een kleinere steekproefgrootte en minder geavanceerde statistische analyse nodig.
  • Incrementaliteitsexperimenten meten de relatieve effectiviteit van verschillende versies van een marketingcampagne.

Wat is een passende omschrijving van een campagne die zijn doel niet bereikt?

  • Dit kan een campagne in het zoeknetwerk zijn met een verwachte toename van het rendement op advertentie-uitgaven van $50,12 en een daadwerkelijk rendement op advertentie-uitgaven van $10.
  • Dit kan een videocampagne zijn met een verwachte toename van de merkvoorkeur van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkvoorkeur van 5%.
  • Dit kan een e-mailremarketingcampagne zijn met een verwachte toename van de merkbekendheid van 5% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 12%
  • Dit kan een display-campagne zijn met een verwachte toename van de merkbekendheid van 10% en een daadwerkelijke toename van de merkbekendheid van 20%.

Wat is de definitie van een tag als we het hebben over digitaal adverteren?

  • Een tag is een klein codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst.
  • Een tag is een groot codefragment dat op de homepage van een website wordt geplaatst.
  • Een tag is een groot codefragment dat op de conversiepagina van een website wordt geplaatst.
  • Een tag is een klein codefragment dat op elke pagina van een website wordt geplaatst.

Wat zijn 2 functies van Google Tag Manager? Kies 2 antwoorden.

  • U kunt het alleen gebruiken om tags van derden te implementeren en aan te passen.
  • Het is een JavaScript-framework dat wordt gebruikt om Google-tags rechtstreeks aan webpagina’s toe te voegen.
  • Hiermee kunt u tags op uw website of in uw mobiele app snel en eenvoudig updaten via een webinterface.
  • Het wordt gebruikt voor samenwerking en versiebeheer.